Move 4 Care

Februari 2018

Dorpsraad Swalmen gaat samenwerken met Move4Care

Bij het Servicepunt Zjwame van de Dorpsraad Swalmen wordt regelmatig gesproken over het oprichten van een hulpdienst om ouderen, zieken en gehandicapten die hulp nodig hebben te koppelen aan mensen uit de omgeving die in actie willen komen als vrijwilliger. Deze vrijwilligers kunnen de hulpvragers begeleiden en assisteren bij bepaalde taken waar zij niet aan toe komen of waar zij door persoonlijke omstandigheden niet toe in staat zijn.
Voorbeelden van deze dienstverlening zijn:
Klus in de tuin
Ramen lappen
Boodschappen doen
Strijken
Stofzuigen
Gezelschap thuis of bij uitstapjes
Begeleiding bezoek ziekenhuis of huisarts
Computerondersteuning
Diverse klussen

De Dorpsraad is van mening dat weer een nieuwe, eigen voorziening inrichten naast de al bestaande organisaties niet bijdraagt aan transparantie voor hulpvragers om keuzes te maken in het woud van aanbieders.
Na beraad is daarom gekozen voor samenwerking met de organisatie Move4Care die qua mensbeeld heel goed aansluit bij de waardes die de dorpsraad erg belangrijk vindt.

Mevr. Froukje Nijhof heeft de organisatie Move4 Care opgericht met als doel:
“een meer sociale leefomgeving te creëren, waarbij de doelgroep zich gedragen en gesteund weet door de omgeving. Dit kan bereikt worden wanneer een ieder die wat tijd vrij kan maken hieraan mee wil werken”.
Het is een particulier initiatief zonder winstoogmerk, dus ook zonder administratieve rompslomp en hiermee gepaard gaande hoge kosten, maar op basis van een vaste en betaalbare bijdrage.
Kijk voor meer informatie eens even op de website www.move4care.nl.

U kunt dus met uw hulpvraag of als u als vrijwilliger iets wil betekenen voor anderen, contact op nemen met Move4 Care. Via mail info@move4care.nl of telefonisch 0475-856662.
Natuurlijk kunt u ook via het Servicepunt Zjwame in contact komen met deze organisatie. Kom daarvoor langs in het voormalig gemeentehuis of bel 0475-769151 (openingstijden zie www.dorpsraadswalmen.nl).